piątek, 1 grudnia
Shadow

Czy outsourcing pomaga zaoszczędzić na obsłudze IT?

Praktycznie każda działająca dzisiaj firma jest chociaż w jakimś zakresie skomputeryzowana. Nowoczesne technologie ułatwiają prowadzenie działalności gospodarczej oraz pomagają zwiększyć wydajność, aby jednak tak się stało, sieć informatyczna musi być dobrze zaprojektowana i w pełni bezpieczna. Czy zlecenie tego zadania na zewnątrz jest rzeczywiście opłacalne?

Jak wygląda outsourcing IT?

W ramach outsourcingu, do stworzenia i obsługi sieci informatycznej zatrudnia się firmę zewnętrzną. Jakość takiej infrastruktury ma kluczowe znaczenie dla wyników i bezpieczeństwa przedsiębiorstwa, dlatego warto szukać wiarygodnych i doświadczonych partnerów, którzy zapewnią niezbędne usługi oraz zagwarantują poufność danych. Umowa outsourcingowa powinna zawierać tylko te usługi, jakich dane przedsiębiorstwo potrzebuje, należy też sprawdzić, w jakim zakresie zewnętrzna firma IT udziela wsparcia oraz jak szybko zareaguje na ewentualne awarie systemu.

Enicom dostarcza swoim klientom kompleksowy pakiet usług, dostosowany indywidualnie do charakteru danej działalności gospodarczej. Outsourcing informatyczny może też być tylko częściowy, z czego chętnie korzystają większe firmy – mają one własny dział IT, który pracuje na miejscu w tym podstawowym obszarze, natomiast dodatkowe działania zlecane są na zewnątrz.

Dlaczego outsourcing wychodzi taniej?

Tworzenie własnego działu IT od podstaw jest kosztowne i czasochłonne. Przy outsourcingu odpadają koszty rekrutacji oraz dalszego szkolenia pracowników, ponadto nie trzeba inwestować w specjalistyczny sprzęt i urządzanie oddzielnego pomieszczenia dla informatyków. Nie ma też kosztów związanych z urlopami, zwolnieniami lekarskimi, zastępstwami, oraz nie zatrudnia się na cały etat osób, które potrzebne są tylko w nagłych wypadkach – outsourcing w ramach jednej opłaty zapewnia dostęp do wszystkich potrzebnych specjalistów.

Czy współpraca z zewnętrzną firmą jest bezpieczna?

Firma IT dba o bezpieczeństwo danych gromadzonych przez klienta, a umowa outsourcingu zakłada pełną poufność – wrażliwe informacje nie są przekazywane niepowołanym stronom. Outsourcing chroni przed wyciekami i włamaniami do firmowej sieci, a ochrona jest zdecydowanie większa niż przy sporadycznym korzystaniu z pogotowia komputerowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

szesnaście + 19 =